Als CEO van een startup draag je vele petten. Je bent verantwoordelijk voor de grote visie en strategische richting van het bedrijf, maar je moet ook nauw betrokken zijn bij de dagelijkse gang van zaken. Dat betekent dat je het je niet kunt veroorloven al je tijd aan marketing te besteden. Maar als je wilt dat je startup slaagt, moet contentmarketing een belangrijk onderdeel zijn van je groeistrategie.
Hier zijn een aantal tips voor het gebruik van contentmarketing om je bedrijf te laten groeien.
Gebruik inhoud om vanuit het niets een publiek op te bouwen
Als je een bedrijf vanaf nul begint, moet je ook vanaf nul een publiek opbouwen. En een van de beste manieren om dat te doen is door middel van content marketing. Door informatieve en boeiende blogberichten, eBooks, white papers, infographics en andere soorten inhoud te maken, kun je nieuwe leads aantrekken en ze omzetten in klanten. Niet alleen dat, maar door jezelf neer te zetten als thought leader in je branche, kun je je startup positioneren voor succes op lange termijn.
Gebruik inhoud om verkeer naar je website te leiden
Als je eenmaal een basis van volgers hebt opgebouwd, is het tijd om verkeer naar je website te sturen. En een van de beste manieren om dat te doen is met content marketing. Door overtuigende inhoud te maken die de pijnpunten en behoeften van je doelgroep aanspreekt, kun je ze naar je website leiden waar ze meer over je product of dienst te weten kunnen komen en dienovereenkomstig actie kunnen ondernemen. Zorg ervoor dat als ze eenmaal op je website zijn, je een duidelijke call-to-action (CTA) hebt, zodat ze weten wat ze vervolgens moeten doen.
Gebruik inhoud om leads om te zetten in klanten
Als je eenmaal verkeer naar je website hebt gedreven, is het tijd om die leads om te zetten in klanten. En nogmaals, een van de beste manieren om dat te doen is met content marketing. Door landingspagina’s van hoge kwaliteit te maken met sterke CTA’s en effectieve lead magnets (zoals eBooks of white papers), kun je die leads omzetten in klanten die klaar en bereid zijn om te kopen wat je verkoopt.
Meet je resultaten
Tot slot is het belangrijk om de resultaten van je content marketing inspanningen bij te houden, zodat je je strategie zo nodig kunt aanpassen. Houd statistieken zoals websiteverkeer, gegenereerde leads, of gemaakte verkopen van elk stuk content in de gaten, zodat je je aanpak na verloop van tijd kunt bijstellen.
Conclusie
Content marketing is een krachtig instrument dat elke startup CEO zou moeten gebruiken om zijn bedrijf te laten groeien. Door boeiende inhoud te maken en die te gebruiken om nieuwe leads aan te trekken, verkeer naar je website te leiden, en die leads om te zetten in klanten, kun je je bedrijf in een mum van tijd van nul naar held brengen.
Bedankt voor het lezen!